Gifstoffen omlaag, lichaam blij :) !

07-04-2013 10:48

Gifstoffen omlaag, lichaam blij :) !

Met deze slogan werd ik vanochtend wakker.

Vandaag is het begin van een spannende week. Morgen onderzoeksmateriaal leveren voor het jaarlijkse nieronderzoek. Eind deze week hoop ik de uitslagen te horen.

 

Spannend is het hoe dan ook. Een jaar na de stop van de medicatie! Want hoe zien deze uitslagen eruit?

Voor het eerst is mijn huisarts mijn behandelend arts. Voor het eerst gaan we uitslagen zien die een verschil zouden moeten maken met die van voorgaande jaren. In het onderzoeksmateriaal zijn geen sporen meer van medicatie en dat maakt mij zeer nieuwsgierig!!

 

Wat schetst mijn verbazing dat ik bij het laden van de mail een tip vind met een link naar de site van voedzo.nl

Die sluit helemaal aan bij mijn zienswijze en ervaringen van de afgelopen 5 jaar.

Ik wil 'm mijn lezers/volgers dan ook niet onthouden!

https://voedzo.nl/gezond-eten/luister-naar-wat-je-lichaam-je-te-vertellen-heeft/

 

Dat in mijn geval het veranderen van de voeding naar zo min mogelijk gifstoffen tot mij nemen heeft geleid tot het stoppen van de medicatie is een fantastisch resultaat.

Echter ik besef heel goed dat dit niet 1:1 voor iedereen zal gelden.

Toch is het nuttigen van zo min mogelijk gifstoffen voor een ieder beter, omdat het lichaam dan minder gifstoffen hoeft te verwerken en het minder zwaar heeft.

 

Ik denk dat ik met een gerust hart voor mijn privé situatie kan stellen dat de nieren die het zwaar te verduren hebben gehad, op dit moment kunnen relaxen bij de situatie in het verleden vergeleken.

Ten tijde van de ontdekking van de nierziekte en de start van de behandeling kregen zij met zware middelen te maken die hopelijk zouden helpen bij het stoppen van verdere schade. Na twee jaren van een stevig gevecht, werd stabiliteit bereikt.

Het zware geschut bleef nog drie jaar in gebruik met bijbehorende middelen om bijwerkingen te compenseren.

 

Aangezien pillen slikken mijn hobby nog nooit is geweest en ik ze ook moeizaam kon wegkrijgen, bleef ik gefocust op hoe zou ik ooit ook zonder de hoge-bloeddrukmedicatie kunnen leven.

Niet gefocust in de extremen, maar ik bleef hopen op aanvankelijk lagere medicatie. Mede omdat ik mijn lichaam ken en al eerder had ontdekt dat langdurig gebruik mij immuun maakt voor de werkzame stof.

Een medicatiewissel gedurende deze jaren, bleek niet een adequaat middel voor mijn aandoening en dus kwam het oude middel terug omdat dit het enige goedwerkende medicijn was. Terwijl ik hoop bleef houden op hoe krijg ik die eraf, kwam op enig moment de voedingsproblematiek om de hoek en belandde ik bij de diëtiste.

 

Op basis van eerdere ervaringen met gezondheidsproblematiek kon ik mij in een deel van de aanbevelingen niet vinden, zocht mijn eigen weg met behulp van de tips om wel naar een soortgelijk eindresultaat te streven.

Ik ging alleen een paar stappen verder, wilde zeker geen zoetstoffen en had uit eigen beweging sinds 2002 al zoveel laten staan dat zij amper nog aanknopingspunten had waarop zij mij goed kon adviseren.

Betreffende de zouten in de voeding was zij in staat mij nieuw inzichten te verschaffen.

 

Het zomer daarop kwam ik in gesprek met een andere gast van ons overnachtingsadres.

Zij was omwille van de voedingsallergieën van man en kind ook alert en vertelde mij over hun ervaringen. Zij namen hun eigen voeding mee naar het overnachtingsadres, zodat er geen problemen ontstonden.

Ik deed dat, in beperktere mate, ook omdat bepaalde voeding in Duitsland niet te koop is.

Met boekentips toog ik huiswaarts, een ervaring en vrienden rijker.

Toch zou ik nog vele illusies armer worden als het om voeding ging en het beeld dat ik daarover had. Op het gebied van de E-stoffen is nog veel uit te zoeken en in de gaten te houden. Daar waar ik kan laat ik de stoffen die een slechte invloed hebben voor mij, links liggen.

 

Sinds zomer 2011 ben ik in de gelegenheid om sneller en beter alternatieven te vinden en ik heb het gevoel dat hierdoor de kentering in het medicatiegebruik ook te verklaren valt.

 

Doordat ik toen algeheel de gifstoffen omlaag kon brengen - algehele overstap naar ongespoten groente, al jaren alert op E-stoffen en hetgeen waar ik slecht op reageer helemaal weglaten - is mijn lichaam anders gaan functioneren.

De bloeddruk daalde dusdanig dat ik de vraag kreeg of ik altijd zo'n lage bloeddruk had !??!!

Terwijl ik nog steeds aan de medicatie zat die inzette op het omlaag brengen van de bloeddruk.

Omdat ik een aantal keren uitval had gehad door een te lage bloeddruk heb ik waarden opgevraagd en overleg gepleegd met mijn behandelteam. Op basis van de waarden is toen een halvering ingezet tot de volgende controle.

Bij controle is op proef de medicatie stopgezet en tot nu toe is gebleken dat dit prima gaat!

 

De uitslagen van eind deze week zie ik dan ook vol positieve spanning tegemoet!

 

Mijn lichaam en ik zijn blij met de kentering. Mijn nieren kunnen dankzij mijn leefwijze het weer op eigen kracht aan.

Controles horen er dan bij, daar kan ik prima mee leven.

Het verschil tussen de vraag of de behandeling aan zou slaan, dus overleven en de situatie van dit moment, is een levensgroot verschil.

 

Het maakt dat ik mijn ervaringen wil uitdragen.

Ieder moet zelf weten hoe hij of zij wil leven.

Het verschil tussen:

* zonder bewustwording gewoon kopen wat je lekker lijkt en dat eten

EN 

*drinken en het bewust kiezen wat je eet en hoe je daardoor je lichaam beter kunt verzorgen en je beter voelen

is een groot verschil.

Iets om over na te denken!

Welke keuze je daarna ook maakt, het is je eigen keuze voor jouw lichaam en jouw welbevinden. (of het tegendeel)

 

Less poison on food, makes your body happy!

With this sentence I awoke this morning: The lower the poison on and in your food, the happier your body is!

Today is the start of an exciting week. For I have my hospital checkup for my kidneys.

At the end of the week I will know the results.

 

Exciting is it anyway. For I have been without medication since a year by now! I am wondering what the results will show.

For the first time my doctor here at home is the one who gets the results and will take care with me for a good plan to keep it under control.

For the first time we will see results that should have to make a difference with all the years before. 

No medicationstuff is anymore in that what they have to research. It makes me looking forward to the results more than before in a positive way!!

 

I was pleasantly surprised by what I found in the mail this morning, sent just a few hours after I woke up with the above mentioned sentence. It was an article that was written well and fits exactly in my experiences and my opinion to food and how to take good care for your body.

Unfortunately the text is just in Dutch so I don't put a link at this place for my foreign followers.

 

In my personal situation changing food to as less poison-carrying as possible has brought the possiblity to stop the bloodpressure medication. It is a wonderfull result to show that.

But I also realize that it isn't the way it goes for everybody, allthough I would wish it works for everybody the same way.

Nevertheless eating as less poison on or in your food is for everyone better, because the body has to work less hard to deal with these and have to let them leave the body as far as possible.

 

I think that I can say about my own situation without any doubts that my kidneys that had though times, at this moment can relax more than they could in the past.

When they discovered my kidneydisease, the situation was very bad and I got strong medication for the hope to stop further damage and try to get it stabile. First after two years that stabile situation was reached.

The medication in that strong way stayed the next three years the same, including medication to compensate the effect of this strong medication as well.

 

Taking pills has never been my hobby, and getting them away was a real problem to me. It kept me focussed on how to get rid of them somewhere in the future.

Not being focussed in an extreme way, but hoping at the start of a lower medication. Especially because I know my body very well and I was affraid of the moment I would get immunity against the pills that I really needed the most.

A change of medication during these years, showed that it wasn't the right medication and I got the former ones back.

I kept hoping once to get rid of them, when finally a diet-expert showed up and we were looking at my foodpattern.

 

Based on earlier experiences with alternatives for food during a period of candida infection, partially I wasn't very happy with her advice. I tried to find my own way with the tips to reach a goal that was looking like her plan in the end.

I went a few steps further, didn't want to take sweeteners and started already early 2002 in keeping away some sweet/negative foodhabits that she hardly didn't know how to give me much tools for a good advise.

But about the number of salt hidden in food she was able to give me new information that helped me a lot on my path to change my food pattern!

 

In the summer of 2009 we met other guests in our hotel.

The husband and child were having different food intolerance and the told me about their experiences. They had their own food with them, as only then things were under control.

I did that, in a certain way, also. As some saltreduced food isn't available in Germany.

With names of books with interesting infomation I went home. Experiences and a pair of friends had come as a gift into my life.

But I would have to learn that I had to learn many lessons about illusions of the sight of view about food that I had.

According to the E-Numbers its a search and still a lot can be learned about them and how they work for me. The ones that work out negative I keep out of my food.

 

Since the summer of 2011 I have been able to find quicker and better alternatives . It is therefore that I have the feeling that the change in medication can be declared by the change to the use of food without poison and healthier substitutes for what is sold in supermarkets.

It was then that I could bring the poison in food much down - as I was able to buy naturally grown vegetables, being alert on E-numbers and to keep away from those that are working negative for me - my body started to work in a different way.

I lot weight without doing anything extra at all. My bloodpressure was getting down in a way that I got the question if it was always this low !??!!

And I still was using medication to let my bloodpressure sink.

As I had a few times that I got ill because of a too low bloodpressure I asked for the information from the last year and went to my doctor in the hospital with the question if it was allowed to change the medication. Because of het bloodpressure measurements the team decided to bring the medication back to half of the amount I took until the next moment of control.

A year ago we decided to stop the medication and see how it was going on. Well it's still going very well!

.

My body and I are very happy with this big change! My kidneys are able to do it on their own again due to my way of living.

Staying under control at the doctors has become a part of my life, but I don't have problems with that.

The difference between the question IF the medication would work and help to get the situation of my kidneys stabilized, so surviving; and the situation of this moment is such a big difference!

 

It makes me willing to share my experience.

Everybody had to decide how they want to live.

The difference between:

* buying just what you think is good and awesome, because it tastes so well and eat it

AND

* drinking/eating in a way that you choose with the knowledge of what is in the food and how can feel better and take good care of your body

is a big difference.

 

It is something to think about!

Whatever the choice you make, it is your own choice for your body and your wellbeing (or not).