Handwerkprojecten november - december 2012

08-11-2012 21:50

Mijn projecten voor november en december

De sokken welke ik voor Lutz mee bezig was, als genoemd in mijn vorige blog over de handwerkprojecten in september en oktober.....

Die zijn niet in die periode af gekomen. Wel op 3 november! Yeah!

 

De deken is vol bewondering vorig weekend in ontvangst genomen door de papa en mama van Saar. Het werd een familiespektakel omdat haar grote broer de cadeautjes mocht uitpakken voor zijn kleine zus. Dat deed hij keurig en met verve!

 

Zeer moe kwam ik die avond thuis. Geen puf meer om nog iets uit mijn handen te laten komen.

Nog even mail gekeken en op het handwerkforum van Ravelry.

Daar ontdekte ik een nieuwe groep welke mijn interesse deed groeien: Make my mitts.

De moderator van de groep heeft een paar vingerloze wanten ontworpen en bleek op zoek naar testbreisters.

Het patroon was via een link te verkrijgen, gratis!

En om het geheel nog veel leuker te maken: ze verbindt er een wedstrijd aan!

 

Vóór 7 december moeten we onze wanten posten in de groep..... Het mooiste paar wint een streng wol waarin ook zijde is verwerkt.

De andere deelnemers maken kans om uitgeloot te worden voor een streng wol in herfstkleuren!

 

Winnen of niet.... ik houd er sowieso een mooi paar vingerloze wanten aan over!

Vorig zomer heb ik eenzelfde soort wedstrijd gevonden op een Duitse groep. Toen heb ik sokken met een mooi patroon op de voet gebreid! Ook de moeite van het proberen waard en een mooi paar sokken rijker!

 

De wanten zijn echter zo'n leuk snel project, mede door de naalddikte, dat ik wel zin heb om er meer te gaan maken!

Ondanks dat ik zondag nog steeds helemaal stuk zat, heb ik een mooie bol wol opgezocht en ben aan de slag gegaan.

 

Vandaag zijn mijn vingerloosjes van de pennen gerold! Ca. 4 dagen na de start.

Een volgend paar staat al op de pennen!

 

Daarnaast ben ik nog met de sokken voor Maren bezig, voor een dierbare vriendin en voor mijzelf.

Tijd om me te vervelen? Geen idee waar ik die vandaan moet halen!

 

Hiermee zijn de hoofdprojecten van deze en komende maand bepaald.

 

Ook op Ravelry, kwam ik een vraag tegen in het wensendraadje van de uitwisselingsgroep die ik dagelijks probeer te bezoeken. Al is het maar om even bij te lezen.

Het kan zijn dat daar nog een minisokjes breiproject uit voortkomt om een slinger te gaan vormen. Maar ik moet even zien hoeveel tijd ik daarvoor vind.

Update januari 2013: het minisokjesproject heb ik maar niet opgepakt, genoeg anders te doen.

My November and December Projects

The socks I made for Lutz, as mentioned in the blog before about the handicraft projects for September and October..... Haven't been finished in that period. But they were November 3! Yeah!!

 

The Babyblanket was given last weekend to Saar her parents who were surprised by the beauty of the handmade gift!

It became a familyhappening, as my nephew was allowed to unpack the gifts for his little babysister! He did this very well!!

 

Very tired I arrived home that evening. No fun in handicrafts anymore that day.

Just checked my mail and the Ravelry handicraftsfora.

There I discovered a new group that got my interest: Make my mitts.

The moderator of the group did make her own pattern of fingerless mittens and was looking for testknitters as well. The pattern turned out to be available by a link, for free!

And to make the testknitting more interesting: she made it to a contest!

 

Before December 7 we had to post our mittens at the group. The most beautiful pair will win a skein with silk in it. The other knitters have a chance to win a skein in autumncolours by a lotterysystem!

 

Whether if I win or not.... I at least have a nice pair of mittens after the testknitting!

Last summer I was in a same kind of contest at a German Group in Ravelry. Then I knitted a pair of socks with a nice pattern! It was worth trying, I did learn new things and I got a beautiful pair of summersocks!

 

The mittens are a nice, quick project. Maybe because of their needlesize, that I have fun in making more than just one pair!

Although I was still out of energy the next day.... I picked up a nice skein of wool from my stash and made a little start.

 

Today my fingerless mittens have become ready! Almost 4 days after I started with them.

A next pair is already on the needles!

 

Next to those I am still busy with Maren her socks, socks for a dear friend and for myself.

I don't know where to find time to do nothing but being bored..... for I always have something that I like to do!

 

Herewith the main projects of this month and the coming are known.

 

Also at Ravelry I saw a question from someone in the wish-thread of a group I try to visit daily. Although it is sometimes just reading the messages.

It might be possible that there comes a mini-sock-knittingproject for the Christmasseason... But need to see if I have time for it.

 

Update January 2013: I finally skipped the mini-sock-knittingproject, as I have enough other things that take time.