Mandala´s vouwen

04-07-2013 15:40

Het maken van mandala´s in Origamitechniek doe ik al vanaf 1995.

 

Een zeer ontspannende bezigheid, met telkens weer verrassende resultaten!

 

Aanvankelijk startte ik met het maken van kaarten met een mandala erop begin jaren 90.

Pas vijf jaar later, omdat ik een speciaal cadeau wilde maken, startte ik mijn eerste grote mandala.

 

Geheel afgestemd op de kleurvoorkeuren van de ontvangers, maar zonder een vastomlijnd plan, ben ik gaan vouwen.

Het leuke is dat je met een eenvoudig te vouwen segment, verbluffende resultaten kunt bereiken!

 

Het vouwen van een mandala geeft rust.

Niet het eindresultaat staat voor ogen, maar de keuze van een vorm maakt dat het werkstuk zich geleidelijk aan in volle glorie laat tonen.

Een creatieve, maar boven alles ontspannende bezigheid!

 

Enkele voorbeelden van mandala´s die ik door de jaren heen heb gevouwen:

Deze mandala heb ik als eerste gevouwen, ter ere van het 50-jarig huwelijk van mijn opa en oma.

 

 

 

 

Dit is slechts een greep uit het grote aantal mandala´s wat onder mijn handen vandaan is gekomen.

 

Lijkt het u leuk om een workshop te volgen? Mail mij dan.

 

Op 10 augustus zal ik in de Noabershop, Rolderstraat 9 in Assen een workshop geven in het maken van mandala-kaarten.

Dit is tevens een mooie gelegenheid om het vouwen van mandala´s uit te proberen.

De workshop vindt plaats van 11.00 tot 12.00 uur, van 13.00 tot 14.00 uur en van 15.00 tot 16.00 uur. Maximaal 6 deelnemers per workshop.

De workshop mandalakaarten vouwen kost 5 euro inclusief vouwmaterialen per persoon.

Hierbij is inbegrepen een kop koffie -ook keuze uit luxe koffiesoorten - thee of warme chocolademelk.

U kunt aan het eind van de workshop een dubbele kaart met envelop mee naar huis nemen.

 

Publiciteit rondom de workshop:

Op 6 augustus is er in het programma Asserlei van RTV Assen aandacht aan de workshop besteed middels een uitgebreid interview!

https://www.rtvassen.com/beeld-en-geluid/gemist hier Asserlei dinsdag tweede uur kiezen. Dan is de uitzending als MP3 online te beluisteren. Tegen het einde van de uitzending komt het interview aan bod.

 

Persberichten:

https://www.hetgezinsblad.nl/evenementen/23257/workshop-mandala-vouwen-in-noabershop/

https://www.noabershopassen.nl/

 Workshop mandala vouwen op kaarten.

                                                                                    Op zaterdag 10 augustus

                                                                                Opgeven bij Wian Weurding

                                                                         ​  https://wian-s-bezigheden.webnode.nl/

                                                      

persberichten vindbaar via google:

https://www.rsscockpit.com/article/2177953841/workshop-mandala-vouwen-in-noabershop.html

https://drimble.nl/regio/drenthe/assen/16213777/workshop-mandala-vouwen-in-noabershop.html

 

Aandacht via social media:

https://politiekentwitter.nl/2013/08/06/hansmarsk-rt-noabershop-noabershop-op-rtvassen-frequentie-107-8-fmtevens-aandacht-voor-de-workshop-mandala-vouwen-van-a-s-zaterdag-asseninside/

 

 

 

Trekt het u meer om juist een groter werkstuk te willen maken, dan kan ik bij voldoende aanmeldingen een workshop organiseren bij Flexwerkplek Assen, Amerikaweg 2, Assen.

 

Aanmelden voor één of beide workshops kunt u via wianscrea@hotmail.nl

Graag als onderwerp vermelden; workshop mandalakaarten of workshop mandala groot

 

De kosten van de workshop bij Flexwerkplek Assen bedragen minimaal 11 euro per persoon en zijn verder afhankelijk van de materialen welke u gebruikt.

Een kostenlijst van de materialen vindt u als aparte pagina bij dit onderwerp.

 

Voor de workshops kunt u kiezen uit vele soorten papier om mee te vouwen.

 

Het leuke is dat een mandala vouwen dus voor elk budget een geschikte hobby is.

Bent u creatief en lijkt het u leuk om eens een andere techniek te proberen? Meld u dan aan!