tv programma´s

23-04-2013 22:17

TV programma´s

 

Toeval of niet, gisteravond EN vanavond kwam er een interessant programma voorbij.

Gisteravond in Tros Radar betreffende bijensterfte,  neonicotinoïden.

Wat over de neonicotinoìden werd verteld, en wat ik recent ook elders las, dat dit een coating betreft die om o.a. groentezaden wordt geplaatst in de gewone groenteteelt, maar wat zijn de gevolgen hiervan op de langere termijn voor de mens?

En waar zoal deze stoffen in verwerkt zijn.... zelfs in potgrond etc. en insectenbestrijdingsmiddelen, waar je dus tamelijk gemakkelijk mee in aanraking komt en die je - veelal zonder er weet van te hebben - onbedoeld in de natuur terecht laat komen.

 

EXTRA AANVULLING OP BOVENSTAAND VERHAAL IS DE OPROEP VIA AVAAZ.ORG IN DIT KADER!

PETITIE EN DE INFO HIEROMTRENT

https://www.avaaz.org/nl/hours_to_save_the_bees_new/?tfTPCeb

 

Vanavond was er een programma van de NCRV dat over zouten in voeding ging. Ook heel leerzaam en informatief.

Mijn voedingspatroon heb ik naar aanleiding van gezondheidsproblemen uiteindelijk aangepast.

Voorkomen is beter dan genezen..... waarbij dat laatste niet voor een ieder is weggelegd.

Vanwege het informatieve karakter van het programma, vind ik het belangrijk om het onder de aandacht te brengen.

Wie het heeft gemist kan het dan ook via deze weg terugvinden.

 

Om deze reden heb ik in de categorie Links een speciale pagina gestart met links naar programma's als hierboven beschreven in het kader van bewustwordingsproces.